Kurz Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR)

"Mindfulness je o tom, byť úplne bdelí v našich životoch. Je to o vnímaní nádhernej živosti každého okamihu. Cítime sa živší. Získavame tiež okamžitý prístup k našim mocným vnútorným zdrojom pre pochopenie, premenu a liečenie."  

Jon Kabat-Zinn

Čo je MBSR

Mindfulness-Based Stress Reduction, po slovensky Znižovanie stresu pomocou všímavosti, je 8-týždňový mindfulness kurz, ktorý vytvoril v roku 1979 molekulárny biológ Jon Kabat-Zinn na lekárskej fakulte Massachusettskej univerzity v USA. Program bol podrobený vedeckým štúdiám, podľa ktorých pomáha ľuďom lepšie zvládať stresujúce podnety a rôzne zdravotné prejavy dlhodobého stresu.

Kurz MBSR je pre Vás vhodný:

  • ak pociťujete v živote príliš veľa stresu
  • ak sa neviete uvoľniť a relaxovať
  • ak máte problémy so spánkom
  • ak máte chronické bolesti
  • ak chcete reagovať pokojnejšie v komunikácii s inými ľuďmi
  • ak sa chcete naučiť meditovať a žiť vedomejšie
  • ak chcete sami na sebe intenzívne zapracovať
  • ak chcete mať v živote viac pokoja, vnútornej rovnováhy a radosti

Obsah 8 - týždňového kurzu MBSR:

  1. Čo je to mindfulness? 
  2. Ako vnímame svet a seba
  3. Doma vo svojom tele
  4. Čo je to stres?
  5. Stres - reakcia alebo vedomá odpoveď
  6. Vedomá komunikácia
  7. Staráme sa o seba
  8. Pohľad späť a pokračovanie v praxi po kurze

Deň mindfulness - celodenný tréning všímavosti, obvykle sa koná cez víkend medzi 6. a 7. týždňom

Priebeh kurzu:

Na stretnutiach rozvíjame všímavosť k telu, telesným pocitom, zvukom, emóciám a myšlienkam pomocou cvičenia bodyscan, meditácie v sede a všímavého pohybu na základe jogy. K týmto cvičeniam účastníci dostanú audionahrávky v cene kurzu, podľa ktorých budú doma cvičiť niekoľkokrát do týždňa cca 45 - 60 minút. Dôležitou súčasťou kurzu je téma stres - čo nás stresuje, ako automaticky reagujeme na stresové podnety a ako môžeme odpovedať na stres vedomejšie a zdravším spôsobom. Budeme sa tiež navzájom učiť vedomej komunikácii.

Pred začiatkom kurzu prebieha úvodná 30-minútová individuálna konzultácia, na ktorej sa o kurze dozviete viac. V cene je tiež záverečná konzultácia. 

Kurz MBSR podľa štúdií a skúseností účastníkov pomáha:

  • znižovať stres a napätie

  • lepšie zvládať záťažové situácie

  • predchádzať vyčerpaniu a syndrómu vyhorenia

  • zlepšiť kvalitu spánku

  • lepšie zvládať bolesť a chronické ochorenia

  • zvýšiť schopnosť sústrediť sa

  • lepšie zvládať náročné emócie

  • prerušiť cykly negatívnych myšlienok

  • lepšie vnímať seba a svoje skutočné potreby

  • byť viac v pohode, vedieť sa uvoľniť a pociťovať viac radosti zo života

Kurz nenahrádza psychoterapeutickú alebo lekársku starostlivosť, ale môže ju vhodne dopĺňať.   

Najbližší kurz je plánovaný v termíne od 22. septembra do 10. novembra 2021. 

Kurz bude prebiehať online cez platformu ZOOM s certifikovanou lektorkou Martou Dömökovou.

Termíny stretnutí: stredy 22.9., 29.9., 6.10., 13.10., 20.10., 27.10., 3.11., 10.11. od 18:30 do 21:00

Mindfulness deň: nedeľa 7.11. od 10,00 do 15,00

Cena: 

180 eur - pri prihlásení do 31. augusta 2021

230 eur - pri prihlásení od 1. septembra 2021

Prihlasovanie a viac informácií: info@mindfulnessnakazdyden.sk

alebo cez kontaktný formulár:

Čo hovoria o kurze účastníci:

Tento kurz rozhodne odporúčam každému, kto je zahltený prácou, bežným životom. Tento kurz ponúkne každému nájsť tak drahocenný čas pre seba a nájsť vnútornú rovnováhu. 

Lenka, 32, informačný špecialista

Som rada, že som tento kurz absolvovala. Pomohol mi nájsť si cestu k vnútornému pokoju. Pomohol mi byť viacej sama so sebou a vnímať svoje pocity. Naučila som sa, že je možné mať odstup pri riešení ťažších situácií a ľahšie zvládať stres. 

Ľubica, 47, manager

Kurz hodnotím ako prospešný pre každého človeka. Naučí nás viac sa zastaviť, zamyslieť a hlavne vnímať seba aj okolie. Užitočné je potom samotné aplikovanie vo vlastnom živote, či formou rôznych meditácií alebo všímavosti v živote. Dôležité je si vyhradiť čas pre seba teraz, aj do ďalších dní. 

Eva, 41, telekomunikácie výstavba siete

Kurz poskytuje základné zoznámenie sa s nenáboženskou meditáciou a základmi lepšieho sústredenia - všímavosti, kde sa účastníci naučia a odskúšajú potrebné zručnosti. Kurz tak odporúčam ako základ zoznámenia sa s meditáciou, so samým sebou a ako pri dlhodobom praktizovaní zmierniť stresové situácie v živote. 

Ondrej, 35, konzultant pre usporiadanie nehnuteľností